Skip to main content

Former Research Students

Master’s Students (MA)

  • Kostyuk, Ilana (2025). Cultural Curiosity and Multilingualism under the supervision of Prof. Silvia Adler.
  • Segev, Harel (2025). Information practices of female immigrants from France who volunteered to combat service in the IDF [פרקטיקות מידע של מהגרות מצרפת שהתנדבו לשירות קרבי בצה"ל]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Jenny Bronstein.
  • Bell, Renée (2024). In the eye of the beholder: the museum's imaginary of the blind visitor: the case of art museums in Paris [בעיני המתבונן : המדומיין של המבקר העיוור בעיני המוזאון : המקרה של המוזאונים לאומנות בפריז]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Harmelin, Yael Sonia (2022). The Imagined Medieval Jewish Heritage in France within Tourist Discourse Aimed at Israeli Travelers: A Case Study Analysis of Tourism Publications in the Provence and Alsace Regions [L'imaginaire du patrimoine juif médiéval en France dans les discours touristiques destinés aux voyageurs Israéliens : analyse de supports touristiques des régions Provence et Alsace]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Meyron, Bosmat (2022). Linguistic mechanism of humor in French and Hebrew sharp jokes [המנגנון הלשוני של ההומור בשנינה הצרפתית והעברית]. Supervised by Prof. Silvia Adler. (Link)
  • Ben Shushan, Esther (2020). Children's comic books on Tannaitic personalities as an educational tool [ספרי קומיקס לילדים על דמויות התנאים ככלי חינוכי]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Dr. Hilda Nassimi. (Link)
  • Aflalo, Lévanah (2019). Etre Juif entre la France et Israël: l'expérience personnelle comme reflet de la cristallisation identitaire [להיות יהודי בין צרפת וישראל : החוויה האישית בהשתקפות של גיבוש זהות]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Ben David, Pnina (2019). Perceptions of integration among French new comers, residents of Ashdod (2006–2016), through life stories [תפישת ההשתלבות בקרב עולים מצרפת, תושבי אשדוד (2016–2006) דרך סיפורי חיים]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Rasooly, Tslil (2019). Creating a cohesive community through religion classes: study of Rabbi Naouri's classes for women [הקשר בין שיעורי דת לבין יצירת קהילה מלוכדת : מקרה הבוחן של קבוצת לימוד לנשים של הרב נאהורי]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Vaknin, Inbal (2017). Stories of 'Aliyah': linguistic, narrative, and rhetorical traces in North African senior immigrants' discourse [סיפורי עלייה של מהגרים בגיל הזהב מתפוצת צפון אפריקה : עקבות לשוניים, נרטיביים ורטוריים של חווית ההגירה בשיח]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Tavyumi, Tal (2015). Visual arguments in minority groups' protests and their media coverage in Israel 2006–2012 [הטיעון החזותי : מחאות קבוצות מיעוט בישראל וסיקורן 2006–2012]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Ainouze, Gaëlle (2014). Testimony of Experience: Writing Daily Life in the Transit Camps in France 1941–1945 – An Analysis of the Internees' Correspondence [Témoignage du vécu: écrire le quotidien dans les camps de transit en France 1941-1945 : analyse de la correspondance des internés]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Las, Sandra (2013). The notion of belgitude in Belgian cinema of the 1990s: the case of Jaco Van Dormael, Jan Bucquoy, and Luc and Jean-Pierre Dardenne. [La notion de belgitude dans le cinéma belge des années 1990 : le cas de Jaco Van Dormael, Jan Bucquoy et Luc et Jean-Pierre Dardenne]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Gidberg, Olga (2011). Metaphor and Metonymy as Politeness Strategies in the Service of Print Media Headlines and Visual Advertising [La Metaphore Et La Metonymie En Tant Que Strategies de Politesse Au Service Des Titres de La Presse Ecrite Et de La Publicite Visuelle]. Supervised by Prof. Silvia Adler. (Link)
  • Steiner, Revital (2007). Morphosyntactic study of French verbal expressions [V (LE) N] [Étude morphosyntaxique des locutions verbales françaises de type V (LE) N. Supervised by  Prof. Silvia Adler and Dr. Mark Tsirlin.

Doctoral Students (PhD)

  • Lengo, Maxim (2022). Image repair and reputation in times of crisis: the case of Benjamin Netanyahu's criminal investigation on Facebook [תיקון דימוי ותדמית בעת משבר : מקרה הבוחן של בנימין נתניהו ו"תיקי האלפים" בפייסבוק]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Rozier, Blandine (2020). Aliyah and linguistic transmission : the case of the French olim in Israel [Alyah et transmission linguistique: le cas des olim français en Israël]. Supervised by Prof. Carmen Hélène Garabato and Prof. Silvia Adler. (Link)
  • Pollack, Moran (2019). Building identity in a computer mediated environment: image construction on dating sites, social networks, and virtual games [בניית זהות במרחב וירטואלי שבו המפגש עם האחר הוא מתווך תדמית : אתרי הכרויות, רשתות חברתיות ומשחקים וירטואליים]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
  • Pery-Borissov, Valéria (2013). Speaking Exile: Discursive Genre and Self-Image in the Work of Nancy Huston and Andreï Makine [Dire l'Exil : genre discursif et image de soi dans l'oeuvre de Nancy Huston et Andreï Makine]. Supervised by Prof. Roselyne Koren and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)

Postdoctoral Researchers

  • Michaeli, Maya (2020). Recycling images of national identity and regional press tourism promotion for French newcomers. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky.
  • Sela, Tal (2020). The Francophone sub-Saharan African pilgrimages to the Holy Land. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky.