Kostyuk, Ilana (2025). Cultural Curiosity and Multilingualism under the supervision of Prof. Silvia Adler.
Segev, Harel (2025). Information practices of female immigrants from France who volunteered to combat service in the IDF [פרקטיקות מידע של מהגרות מצרפת שהתנדבו לשירות קרבי בצה"ל]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Jenny Bronstein.
Bell, Renée (2024). In the eye of the beholder: the museum's imaginary of the blind visitor: the case of art museums in Paris [בעיני המתבונן : המדומיין של המבקר העיוור בעיני המוזאון : המקרה של המוזאונים לאומנות בפריז]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Harmelin, Yael Sonia (2022). The Imagined Medieval Jewish Heritage in France within Tourist Discourse Aimed at Israeli Travelers: A Case Study Analysis of Tourism Publications in the Provence and Alsace Regions [L'imaginaire du patrimoine juif médiéval en France dans les discours touristiques destinés aux voyageurs Israéliens : analyse de supports touristiques des régions Provence et Alsace]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Meyron, Bosmat (2022). Linguistic mechanism of humor in French and Hebrew sharp jokes [המנגנון הלשוני של ההומור בשנינה הצרפתית והעברית]. Supervised by Prof. Silvia Adler. (Link)
Ben Shushan, Esther (2020). Children's comic books on Tannaitic personalities as an educational tool [ספרי קומיקס לילדים על דמויות התנאים ככלי חינוכי]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Dr. Hilda Nassimi. (Link)
Aflalo, Lévanah (2019). Etre Juif entre la France et Israël: l'expérience personnelle comme reflet de la cristallisation identitaire [להיות יהודי בין צרפת וישראל : החוויה האישית בהשתקפות של גיבוש זהות]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Ben David, Pnina (2019). Perceptions of integration among French new comers, residents of Ashdod (2006–2016), through life stories [תפישת ההשתלבות בקרב עולים מצרפת, תושבי אשדוד (2016–2006) דרך סיפורי חיים]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Rasooly, Tslil (2019). Creating a cohesive community through religion classes: study of Rabbi Naouri's classes for women [הקשר בין שיעורי דת לבין יצירת קהילה מלוכדת : מקרה הבוחן של קבוצת לימוד לנשים של הרב נאהורי]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Vaknin, Inbal (2017). Stories of 'Aliyah': linguistic, narrative, and rhetorical traces in North African senior immigrants' discourse [סיפורי עלייה של מהגרים בגיל הזהב מתפוצת צפון אפריקה : עקבות לשוניים, נרטיביים ורטוריים של חווית ההגירה בשיח]. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Tavyumi, Tal (2015). Visual arguments in minority groups' protests and their media coverage in Israel 2006–2012 [הטיעון החזותי : מחאות קבוצות מיעוט בישראל וסיקורן 2006–2012]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Ainouze, Gaëlle (2014). Testimony of Experience: Writing Daily Life in the Transit Camps in France 1941–1945 – An Analysis of the Internees' Correspondence [Témoignage du vécu: écrire le quotidien dans les camps de transit en France 1941-1945 : analyse de la correspondance des internés]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Las, Sandra (2013). The notion of belgitude in Belgian cinema of the 1990s: the case of Jaco Van Dormael, Jan Bucquoy, and Luc and Jean-Pierre Dardenne. [La notion de belgitude dans le cinéma belge des années 1990 : le cas de Jaco Van Dormael, Jan Bucquoy et Luc et Jean-Pierre Dardenne]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Gidberg, Olga (2011). Metaphor and Metonymy as Politeness Strategies in the Service of Print Media Headlines and Visual Advertising [La Metaphore Et La Metonymie En Tant Que Strategies de Politesse Au Service Des Titres de La Presse Ecrite Et de La Publicite Visuelle]. Supervised by Prof. Silvia Adler. (Link)
Steiner, Revital (2007). Morphosyntactic study of French verbal expressions [V (LE) N] [Étude morphosyntaxique des locutions verbales françaises de type V (LE) N. Supervised by Prof. Silvia Adler and Dr. Mark Tsirlin.
Doctoral Students (PhD)
Lengo, Maxim (2022). Image repair and reputation in times of crisis: the case of Benjamin Netanyahu's criminal investigation on Facebook [תיקון דימוי ותדמית בעת משבר : מקרה הבוחן של בנימין נתניהו ו"תיקי האלפים" בפייסבוק]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Rozier, Blandine (2020). Aliyah and linguistic transmission : the case of the French olim in Israel [Alyah et transmission linguistique: le cas des olim français en Israël]. Supervised by Prof. Carmen Hélène Garabato and Prof. Silvia Adler. (Link)
Pollack, Moran (2019). Building identity in a computer mediated environment: image construction on dating sites, social networks, and virtual games [בניית זהות במרחב וירטואלי שבו המפגש עם האחר הוא מתווך תדמית : אתרי הכרויות, רשתות חברתיות ומשחקים וירטואליים]. Supervised by Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Pery-Borissov, Valéria (2013). Speaking Exile: Discursive Genre and Self-Image in the Work of Nancy Huston and Andreï Makine [Dire l'Exil : genre discursif et image de soi dans l'oeuvre de Nancy Huston et Andreï Makine]. Supervised by Prof. Roselyne Koren and Prof. Galia Yanoshevsky. (Link)
Postdoctoral Researchers
Michaeli, Maya (2020). Recycling images of national identity and regional press tourism promotion for French newcomers. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky.
Sela, Tal (2020). The Francophone sub-Saharan African pilgrimages to the Holy Land. Supervised by Prof. Silvia Adler and Prof. Galia Yanoshevsky.