Skip to main content

המעבדה לחקר הבסיס הבין-אישי והנוירוביולוגי של רגשות

המעבדה לחקר הבסיס הבין-אישי והנוירוביולוגי של רגשות

חוקרת ראשית: פרופ׳ ראומה גדסי פולק

המעבדה חוקרת את הפיתוח של יכולות רגשיות שהן בסיסיות לבריאות הנפש ולתפקוד מסתגל לאורך כל החיים: היכולת להגיב רגשית בדרכים המתאימות להקשר, ולווסת רגשות כאשר עוצמתם הופכת לבלתי מסתגלת. מוקד המחקר הוא גיל ההתבגרות, תקופה קריטית להתפתחות רגשית, וכוללת בחינת מסלולי התפתחות אופייניים ולא-טיפוסיים כאחד. מתוך הכרה בכך שהתפתחות רגשית היא מטבעה בין-אישית, המחקר במעבדה בוחן את התהליכים הללו בהקשרים מרכזיים של מערכת יחסים - כולל אינטראקציות עם הורים, אחאים ובני הגיל. מתוך הכרה שלהתפתחות רגשית יש בסיס נוירו-ביולוגי חזק, המחקר במעבדה משתמש בגישה רב-שיטתית על מנת לאפיין את המורכבות של תהליכים רגשיים, תוך שילוב של הערכה סובייקטיבית לחוויות רגשיות בזמן אמת (ecological momentary assessment) עם מדדים אובייקטיביים של תפקוד נוירו-ביולוגי באמצעות הדמיה מוחית וניתוחים הורמונליים.

תחומי מחקר

ההתפתחות הטיפוסית והלא-טיפוסית של וויסות רגשי

הבסיס הנוירוביולוגי של רגשות

פרשנות של מצבים חברתיים

גורמי חוסן וגורמי סיכון לדחק ברמת האוכלוסייה

פרסומים אחרונים

Ho, E. J., Joormann, J., Kober, H., & Gadassi-Polack, R. (2025). Social Reorientation of Emotion Regulation: Changing Roles of Family and Peers During Adolescence. Emotion. https://doi.org/10.1037/emo0001500
Liu, S., Xu, J., Deng, W., Feng, A., Joormann, J., & Gadassi-Polack, R. (2025). When emotions persist: Emotional inertia predicts adolescent depression amid COVID-19 stress. Behaviour Research and Therapy, 194, המאמר 104885. https://doi.org/10.1016/j.brat.2025.104885
Vos, L. M. W., Lodder, P., Bronstein, M. V., Gadassi-Polack, R., Smeets, T., Joormann, J., & Everaert, J. (2025). Are biased and inflexible updating of interpretations broad or narrow transdiagnostic risk markers for psychopathology? A Hierarchical Taxonomy of Psychopathology (HiTOP) lens. Behaviour Research and Therapy, 193, המאמר 104845. https://doi.org/10.1016/j.brat.2025.104845
Gadassi-Polack, R., Questel, M., Sened, H., Marshall, H. E., Chen, G. J., Geiger, E. J., Yosef, T. B., & Joormann, J. (2025). Interpersonal Emotion Regulation and Depressive Symptoms in Parent–Adolescent Dyads: A Daily-Diary Investigation. Emotion, 25(2), 473-487. https://doi.org/10.1037/emo0001418

מעבדת פודקאסטים של הפקולטה לחינוך

מעבדת פודקאסטים של הפקולטה לחינוך

״כל מה שלא חשבתם על ביקורת , מחמאות ודיכאון אצל ילדים״ - פרופ׳ ראומה גדסי פולק

תרצו להשתתף בניסויים?

נשמח לשמוע ממכם!