Skip to main content

המעבדה לחקר הבסיס הבין-אישי והנוירוביולוגי של רגשות

המעבדה לחקר הבסיס הבין-אישי והנוירוביולוגי של רגשות

חוקרת ראשית: פרופ׳ ראומה גדסי פולק

המעבדה חוקרת את הפיתוח של יכולות רגשיות שהן בסיסיות לבריאות הנפש ולתפקוד מסתגל לאורך כל החיים: היכולת להגיב רגשית בדרכים המתאימות להקשר, ולווסת רגשות כאשר עוצמתם הופכת לבלתי מסתגלת. מוקד המחקר הוא גיל ההתבגרות, תקופה קריטית להתפתחות רגשית, וכוללת בחינת מסלולי התפתחות אופייניים ולא-טיפוסיים כאחד. מתוך הכרה בכך שהתפתחות רגשית היא מטבעה בין-אישית, המחקר במעבדה בוחן את התהליכים הללו בהקשרים מרכזיים של מערכת יחסים - כולל אינטראקציות עם הורים, אחאים ובני הגיל. מתוך הכרה שלהתפתחות רגשית יש בסיס נוירו-ביולוגי חזק, המחקר במעבדה משתמש בגישה רב-שיטתית על מנת לאפיין את המורכבות של תהליכים רגשיים, תוך שילוב של הערכה סובייקטיבית לחוויות רגשיות בזמן אמת (ecological momentary assessment) עם מדדים אובייקטיביים של תפקוד נוירו-ביולוגי באמצעות הדמיה מוחית וניתוחים הורמונליים.

תחומי מחקר

ההתפתחות הטיפוסית והלא-טיפוסית של וויסות רגשי

הבסיס הנוירוביולוגי של רגשות

פרשנות של מצבים חברתיים

גורמי חוסן וגורמי סיכון לדחק ברמת האוכלוסייה

פרסומים אחרונים

Gunther, K. E., Edelman, A., Petrie, D., Kober, H., Gee, D. G., Joormann, J., & Gadassi-Polack, R. (2025). Dynamics Between Affect and Social Acceptance as a Function of Social Anxiety: A Person-Specific Network Approach. Emotion, 25(1), 46-56. https://doi.org/10.1037/emo0001370
Gadassi-Polack, R., Zabag, R., Bronstein, M. V., Joormann, J., & Everaert, J. (2025). Biased and inflexible interpretations of social situations predict depressive symptoms and relational outcomes in parent-adolescent dyads. Behaviour Research and Therapy, 193, המאמר 104840. https://doi.org/10.1016/j.brat.2025.104840
Ho, E. J., Joormann, J., Kober, H., & Gadassi-Polack, R. (2025). Social Reorientation of Emotion Regulation: Changing Roles of Family and Peers During Adolescence. Emotion. https://doi.org/10.1037/emo0001500
Gadassi-Polack, R., Questel, M., Sened, H., Marshall, H. E., Chen, G. J., Geiger, E. J., Yosef, T. B., & Joormann, J. (2025). Interpersonal Emotion Regulation and Depressive Symptoms in Parent–Adolescent Dyads: A Daily-Diary Investigation. Emotion, 25(2), 473-487. https://doi.org/10.1037/emo0001418

מעבדת פודקאסטים של הפקולטה לחינוך

מעבדת פודקאסטים של הפקולטה לחינוך

״כל מה שלא חשבתם על ביקורת , מחמאות ודיכאון אצל ילדים״ - פרופ׳ ראומה גדסי פולק

נשמח לשמוע ממך