המעבדה לחקר הבסיס הבין-אישי והנוירוביולוגי של רגשות
חוקרת ראשית: פרופ׳ ראומה גדסי פולק
המעבדה חוקרת את הפיתוח של יכולות רגשיות שהן בסיסיות לבריאות הנפש ולתפקוד מסתגל לאורך כל החיים: היכולת להגיב רגשית בדרכים המתאימות להקשר, ולווסת רגשות כאשר עוצמתם הופכת לבלתי מסתגלת. מוקד המחקר הוא גיל ההתבגרות, תקופה קריטית להתפתחות רגשית, וכוללת בחינת מסלולי התפתחות אופייניים ולא-טיפוסיים כאחד. מתוך הכרה בכך שהתפתחות רגשית היא מטבעה בין-אישית, המחקר במעבדה בוחן את התהליכים הללו בהקשרים מרכזיים של מערכת יחסים - כולל אינטראקציות עם הורים, אחאים ובני הגיל. מתוך הכרה שלהתפתחות רגשית יש בסיס נוירו-ביולוגי חזק, המחקר במעבדה משתמש בגישה רב-שיטתית על מנת לאפיין את המורכבות של תהליכים רגשיים, תוך שילוב של הערכה סובייקטיבית לחוויות רגשיות בזמן אמת (ecological momentary assessment) עם מדדים אובייקטיביים של תפקוד נוירו-ביולוגי באמצעות הדמיה מוחית וניתוחים הורמונליים.
תחומי מחקר
פרסומים אחרונים
Gunther, K. E., Edelman, A., Petrie, D., Kober, H., Gee, D. G., Joormann, J., & Gadassi-Polack, R. (2025). Dynamics Between Affect and Social Acceptance as a Function of Social Anxiety: A Person-Specific Network Approach. Emotion, 25(1), 46-56. https://doi.org/10.1037/emo0001370
Gadassi-Polack, R., Zabag, R., Bronstein, M. V., Joormann, J., & Everaert, J. (2025). Biased and inflexible interpretations of social situations predict depressive symptoms and relational outcomes in parent-adolescent dyads. Behaviour Research and Therapy, 193, המאמר 104840. https://doi.org/10.1016/j.brat.2025.104840
Ho, E. J., Joormann, J., Kober, H., & Gadassi-Polack, R. (2025). Social Reorientation of Emotion Regulation: Changing Roles of Family and Peers During Adolescence. Emotion. https://doi.org/10.1037/emo0001500
Gadassi-Polack, R., Questel, M., Sened, H., Marshall, H. E., Chen, G. J., Geiger, E. J., Yosef, T. B., & Joormann, J. (2025). Interpersonal Emotion Regulation and Depressive Symptoms in Parent–Adolescent Dyads: A Daily-Diary Investigation. Emotion, 25(2), 473-487. https://doi.org/10.1037/emo0001418
מעבדת פודקאסטים של הפקולטה לחינוך
מעבדת פודקאסטים של הפקולטה לחינוך
״כל מה שלא חשבתם על ביקורת , מחמאות ודיכאון אצל ילדים״ - פרופ׳ ראומה גדסי פולק