Skip to main content

פרופ' איתן אגמון

תיאוריה וניתוח של מוזיקה טונאלית

לפרופ' איתן אגמון תואר ראשון כפול בפסנתר ותאוריה של המוזיקה מהאקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים (1975), ותואר שלישי (מסלול ישיר) בתאוריה של המוזיקה מאוניברסיטת העיר ניו יורק (1986). את עבודת הדוקטורט כתב בהנחיית פרופ' קארל שכטר בנושא: “Diatonicism, Chromaticism and Enharmonicism: A Study in Cognition and Perception”. פרופ' אגמון לימד במאנס קולג' בניו יורק, 1981–1983; באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, 1983–1989; ושימש פרופסור אורח באוניברסיטה של שיקגו, 1997–1998, ובאוניברסיטת מדינת ניו יורק בבאפלו, 2003–2004. פרופ' אגמון, חבר סגל במחלקה למוזיקה של אוניברסיטת בר-אילן מ-1983, הוא חבר מייסד (1991) של ESCOM—European Society for the Cognitive Science of Music.

תחומי מחקר

תיאוריה שנקריאנית וניתוח בשיטה זו

מודלים פורמאליים של טונאליות ודיאטוניות

נרטיביות מוזיקאלית

השפעות בין מלחינים (עם או בלי חרדה...)

פרסומים ומאמרים

Their Taste, His Structure: Sound, Texture, Voice Leading, and Form in the Slow Movement of Bach’s *Italian Concerto*

Eytan Agmon , 2025

A Manual for One User: Review-Article of Dmitri Tymoczko, *Tonality: An Owner’s Manual* (OUP, 2023)

Eytan Agmon , 2024

"Aus Mozart gestohlen": Beethoven and *Die Entführung aus dem Serail*

Eytan Agmon , 2023

The Webern in Mozart: Systems of Chromatic Harmony and Their Twelve-Tone Content

Eytan Agmon , 2020

צפייה בפרסומים נבחרים

חלוקה שווה של האוקטבה בסונטה מאת דומניקו סקרלטי

חלוקה שווה של האוקטבה בסונטה מאת דומניקו סקרלטי

וידאו מאת פרופ' סרג'יו פרייטס בעקבות מאמרי מ-1990

אשמח לשמוע ממך