פרופ' איתן אגמון
תיאוריה וניתוח של מוזיקה טונאלית
לפרופ' איתן אגמון תואר ראשון כפול בפסנתר ותאוריה של המוזיקה מהאקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים (1975), ותואר שלישי (מסלול ישיר) בתאוריה של המוזיקה מאוניברסיטת העיר ניו יורק (1986). את עבודת הדוקטורט כתב בהנחיית פרופ' קארל שכטר בנושא: “Diatonicism, Chromaticism and Enharmonicism: A Study in Cognition and Perception”. פרופ' אגמון לימד במאנס קולג' בניו יורק, 1981–1983; באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, 1983–1989; ושימש פרופסור אורח באוניברסיטה של שיקגו, 1997–1998, ובאוניברסיטת מדינת ניו יורק בבאפלו, 2003–2004. פרופ' אגמון, חבר סגל במחלקה למוזיקה של אוניברסיטת בר-אילן מ-1983, הוא חבר מייסד (1991) של ESCOM—European Society for the Cognitive Science of Music.
תחומי מחקר
פרסומים ומאמרים
Their Taste, His Structure: Sound, Texture, Voice Leading, and Form in the Slow Movement of Bach’s *Italian Concerto*
A Manual for One User: Review-Article of Dmitri Tymoczko, *Tonality: An Owner’s Manual* (OUP, 2023)
"Aus Mozart gestohlen": Beethoven and *Die Entführung aus dem Serail*
The Webern in Mozart: Systems of Chromatic Harmony and Their Twelve-Tone Content
חלוקה שווה של האוקטבה בסונטה מאת דומניקו סקרלטי
חלוקה שווה של האוקטבה בסונטה מאת דומניקו סקרלטי
וידאו מאת פרופ' סרג'יו פרייטס בעקבות מאמרי מ-1990