Skip to main content
Don Giovanni, Statue Scene

נרטיביות מוזיקאלית

היכולת של מוזיקה "לספר סיפור"—עם או בלי טקסט נלווה—תמיד הקסימה אותי. למעשה, המאמר הראשון שפירסמתי בעודי סטודנט, עוסק בייצוג המוזיקאלי של המוות באופרה של מוצארט, דון ג'יובאני. כתבתי על מוזיקה וטקסט בשירים של שוברט, וכן על הפסיכולוגיה של האובדן בסונטת "הפרידה", אופ. 81א, מאת בטהובן, מאמר שסוקר ב"הארץ", מאי 1996. בנוסף, הרצתי על תכנים נרטיביים בשני סרבנדים מאת באך, מהסוויטה האנגלית בסול מינור (מס' 3), ומהסוויטה הצרפתית במי מז'ור (מס. 6). ההרצאה על הסרבנד בסול מינור סוקרה ב"הארץ".

הנה הסרבנד בסול מינור מאת באך, הקלטה של ביצוע חי מופלא של אדווארד אלדוול (1938-2006), פסנתרן אמריקאי, והמחבר, ביחד עם קארל שכטר, של ספר הלימוד הקאנוני בהרמוניה, Harmony and Voice Leading.