Skip to main content

ברוכות וברוכים הבאים לאתר שלי!

אז אתם רוצים לשמוע עוד על נרטיבים במדיה?

מזיכרון קולקטיבי במדיה, דרך סיפורים עיתונאים בעידן הרשתות ועד אמפתיה במציאות מדומה: המשימה שלי היא להפוך ידע להשפעה. אני חוקר תקשורת ויזם, נלהב מגישור בין חדשנות למחקר מדעי. כמייסד-שותף לסטרטאפ  OtheReality , אני מוביל את פיתוחה של פלטפורמה לניהול אמפתיה, המנצלת את כוחה של מציאות מדומה לשינוי תחום הבריאות ולשיפור חוויית המטופל, תוך סיוע לאנשי מערכת הבריאות לראות באמת את העולם דרך עיניהם של אחרים.

אני חוקר בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, מתמקד בניתוח נרטיבים בשלל מדיה, ומוכר כמוביל עולמי בתחומי זיכרון מדיה ופרקטיקות עיתונאיות בעידן הדיגיטלי. בין שלל התפקידים אותם מילאתי, שימשתי כיו״ר האגודה הישראלית לתקשורת וכעורך המייסד של ״מסגרות מדיה: כתב העת הישראלי לתקשורת״.

בשני המסלולים הללו, האקדמי והיזמי, המשימה שלי זהה: להשתמש במדיה, בין אם בטכנולוגיות חווייתיות ובין אם במחקר,  כדי לטפח אמפתיה, חיבור ושינוי חברתי משמעותי.

קראו עוד על OtheReality ועל מחקריי.

 

תחומי מחקר

זיכרון מדיה

כיצד הזיכרון הקולקטיבי פועל בפלטפורמות ותיקות וחדשות

חקר עיתונות ותקשורת פוליטית

כיצד משפיע העידן הדיגיטלי על עיצוב החדשות

יזמות וחדשנות: מייסד-שותף OtheReality

הכוח של המציאות המדומה להעצים אמפתיה לאחר

תרבות עברית ולימודי ישראל

תפקידם של מתווכי התרבות כסוכני תקשורת

פרסומים אחרונים

A digital safe haven: six functions of social media for second generation Holocaust survivors
Neiger, M. & Niger-Fleischmann, M., 2024, Routledge International Handbook of Multidisciplinary Perspectives on Descendants of Holocaust Survivors. עמוד 169-181 13 עמוד

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

אסור, מותר, חובה להשוות: ‏ש‏יח השואהבין מחאה למלחמה X ברשת
⁨נייגר, מ.⁩, ⁨בן דוד, ע.⁩ & ⁨[Unknown], א.⁩, 2024, ב-: קשר. 62, עמוד 235-259 25 עמוד

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

Journalists’ Ideological Branding: Bridging Professional and Personal Branding on Twitter
Kedem, A. & Neiger, M., 2024, ב-: Journalism Practice. 18, 9, עמוד 2172-2190 19 עמוד

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

How social memory works on social media: A methodological framework
Ben-David, A., Meyers, O. & Neiger, M., 19 ספט׳ 2024, ב-: Memory, Mind and Media. 3, e20.

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

ללכת בנעליו של האחר ולהעצים אמפתיה: לרתום את כוח המציאות המדומה!

ללכת בנעליו של האחר ולהעצים אמפתיה: לרתום את כוח המציאות המדומה!

איך זה משפיע עלי? - כיצד ניתן לרתום את כוחה של המציאות המדומה כדי להעצים אמפתיה, ולשפר בכך את חווית המטופל בבתי החולים (וגם את ההרגשה של הצוות!). פרופ׳ מוטי נייגר, מייסד-שותף לסטרטאפ, OtheReality, מסביר.

אשמח לשמוע ממך