הכוח של המציאות המדומה להעצים אמפתיה לאחר
פרופ’ מוטי נייגר הוא שותף-מייסד וה- Chief Creative Officer שלOtheReality , סטרטאפ פורץ דרך המשתמש במציאות מדומה (VR) כדי להעצים אמפתיה ותקשורת בסביבות מקצועיות. מתוך מומחיותו האקדמית העמוקה בעיצוב נרטיבים, נייגר מביא נקודת מבט ייחודית על הממשק שבין סיפור סיפורים, טכנולוגיה וחיבור אנושי.
ב־OtheReality הוביל פרופ’ נייגר את הפיתוח היצירתי והרעיוני של ״מסעות אמפתיה״, בכתיבת תסריטי VR המאפשרים למשתמשים להיכנס לנעליהם של אחרים ולחוות את עולמם. חוויות אלה מיועדות לתת מענה לאתגרים ממשיים בתחומי הבריאות, החינוך והשירות הציבורי. כך למשל, פותחו מודולים ב־VR , שמכשירים צוותים רפואיים להבין טוב יותר את הצרכים הרגשיים והתקשורתיים של מטופלים; מסייעים למחנכים להתמודד עם סוגיות של גיוון והכלה; ומכינים אנשי מקצוע לניהול אינטראקציות בין־אישיות רגישות מתוך מודעות וזהירות גדולות יותר.
הפלטפורמה נשענת על מחקר אקדמי אך נבנתה ליישום מעשי בקנה מידה רחב. בהובלתו של נייגר פיתחה OtheReality “חדרי כושר לאמפתיה, שכבר נמצאים בשימוש במוסדות מובילים. הסטארט־אפ זכה להכרה עולמית על תרומתו החברתית ועל חדשנותו, הוכר כאחד הזוכים של מאיץ הסטרטאפים הבינלאומי MassChallenge וקיבל תמיכה משותפים מרכזיים כגון אוניברסיטת בר־אילן ומרכז רפואי שיבא, והופעל בהצלחה גם בשדה הגלובלי עם שותפים מובילים בבית הספר לרפואה של הרווארד ובית החולים האוניברסיטאי שלו, Brigham & Women’s Hospital. באמצעות שילוב בין תיאוריה תקשורתית לטכנולוגיה מתקדמת, פרופ’ מוטי נייגר מגדיר מחדש את הדרך שבה ארגונים מכשירים את עובדיהם, ניגשים לתקשורת, ובונים סביבת עבודה אמפתית ומכילה יותר.