Skip to main content

Dr. Esther B. Schupak

 

Esther B. Schupak is a faculty member at Bar-Ilan University. Her research explores the intersections of Shakespeare, rhetoric, and pedagogy, as well as science fiction. She has published articles in journals such as Shakespeare, Shakespeare Survey, Research in Drama Education, and Science Fiction Studies. Currently working on a book about listening rhetoric and identification in Shakespeare’s dramas, she teaches courses in Shakespeare, rhetoric, and science fiction. She has recently been recognized with an award for pedagogical excellence and innovation.

Fields of Interest

Shakespeare and Rhetoric

Science Fiction

Pedagogical Research

Recent Publications

Schupak, E. B. (2025). Shylock as Jew-voice: Rhetorical listening and identifications in The Merchant of Venice. Cahiers Elisabethains, 116(1), 3-23. https://doi.org/10.1177/01847678251319236
Schupak, E. B. (2024). Caesar’s Hands in Titus Andronicus. Explicator, 82(3), 109-113. https://doi.org/10.1080/00144940.2024.2365356
Schupak, E. B. (2023). Coriolanus and Failures of Listening. ANQ - Quarterly Journal of Short Articles Notes and Reviews, 36(4), 474-477. https://doi.org/10.1080/0895769x.2022.2043144
Schupak, E. B. (2023). Rhetorical Identification in Shakespeare’s Roman Republics. Shakespeare, 19(3), 296-327. https://doi.org/10.1080/17450918.2022.2048883

Artificial Intelligence and Real Learning

Artificial Intelligence and Real Learning

המהפכה הטכנולוגית בכיתה: פרופ' ביל קולברנר וד"ר אסתר שופק מגלים מחדש את הוראת הספרות דרך בינה מלאכותית. הם מראים כיצד שילוב חכם של ChatGPT בכיתה מעמיק את הבנת הטקסטים, מעודד חשיבה ביקורתית ומעלה את רמת הכתיבה האקדמית. דרך דוגמאות מהוראת שירה ותנ"ך, ה

Contact Us